Monitory wielkoformatowe to profesjonalne ekrany dedykowane do niezawodnego przekazywania treści w wielu obiektach – od galerii handlowych, przez sale wykładowe i konferencyjne, a skończywszy na lotniskach. Wyróżniają się przede wszystkim możliwością pracy ciągłej (24 godziny na dobę), wysoką rozdzielczością, dużą przekątną ekranu, jak też dowolnym sposobem montażu (w pionie albo poziomie). To sprawia, że bez trudu można je dopasować do specyfiki danego miejsca, aby poprawić komunikację, zwiększyć komfort pracy, czy też zdobyć nowych klientów.
Jeżeli zależy nam na tym, aby monitory wielkoformatowe najlepiej pełniły swoje funkcje, kluczowe znaczenie ma wybór odpowiedniego modelu, który będzie najlepiej dostosowany do specyfiki konkretnego miejsca, gdzie ma się znajdować. Poniżej przedstawiamy kompleksowy poradnik dotyczący tego, jak wybrać najlepszy monitor wielkoformatowy i na co koniecznie trzeba zwrócić uwagę przed zakupem.
Dlaczego wybór odpowiednich monitorów wielkoformatowych jest tak ważny?
Monitory wielkoformatowe często montowane są w miejscach o dużym natężeniu ruchu – dworcach, lotniskach, supermarketach itp. Wszędzie tam czytelny sposób przekazywania komunikatów jest ogromnie ważny. Na takich ekranach można na przykład wyświetlać harmonogram odlotów samolotów, informacje o ewentualnych opóźnieniach albo innych niedogodnościach, czy też mapy obiektów, które ułatwiają orientację w przestrzeni, dzięki czemu pomagają odnaleźć konkretne miejsce. Monitor wielkoformatowy jest zatem niezbędny dla zachowania porządku, a do tego istotnie wpływa na komfort pasażerów, klientów i innych osób.
Pamiętajmy jednak, że to również przydatne narzędzie marketingowe, dlatego nie można o nich zapomnieć w wielu sklepach, biurach podróży, butikach i innych lokalach usługowych. Takie ekrany to sprawdzony sposób na atrakcyjne przekazywanie informacji o promocjach, nowych ofertach albo treściach istotnych dla zwiększenia rozpoznawalności marki. W ten sposób można zwiększyć zaangażowanie klientów, przygotować treści lepiej dopasowane do ich gustów, a co za tym idzie – zwiększyć zyski ze sprzedaży towarów bądź usług.
Kolejne zastosowanie monitorów wielkoformatowych to różne budynki edukacyjne (szkoły, uczelnie), biura, centra konferencyjne itp. Wspomniane ekrany ułatwiają tam prowadzenie wykładów, spotkań on-line, rozmów biznesowych z klientami na odległość albo zebrań z pracownikami. To sprawia, że właściwe dopasowanie monitora do obiektu jest niezwykle ważne. Pozwala lepiej skupić się na przekazywanych treściach, a to wpływa na przyswajanie wiedzy i buduje profesjonalny wizerunek zakładu pracy.
Monitor wielkoformatowy – jaką przekątną ekranu wybrać?
Przekątna ekranu to podstawowy parametr, na jaki należy zwrócić uwagę, kiedy wybieramy monitory wielkoformatowe. Bardzo ważne jest to, aby ekran zapewniał komfort oglądania, dlatego nie może być zbyt duży lub zbyt mały. Tutaj kluczowe znaczenie będzie miała wielkość pomieszczenia, gdzie ma się znaleźć.
W dużych obiektach warto postawić na monitory o przekątnej ekranu 86 czy 75 cali. Zapewniają dobre widzenie treści nawet z pewnej odległości. Trzeba też zaznaczyć, że w sklepach, na lotniskach albo dworach na ekran zerkamy niejako przypadkiem, kiedy przechodzimy obok niego. Odpowiednia przekątna i wysoka rozdzielczość sprawią, iż wszelkie ważne informacje od razu będą się rzucać w oczy. W mniejszych salach konferencyjnych albo wykładowych można postawić na monitory o przekątnej ekranu 43, 55 albo 65 cali. Zapewnią komfort oglądania prezentacji i pozytywnie wpłyną na zaangażowanie słuchaczy.
Ważne parametry w monitorach wielkoformatowych
Monitory wielkoformatowe mogą być wyposażone w różnorodne funkcje, które pozwalają na ich idealne dopasowanie do danego miejsca albo potrzeb użytkowników. Bardzo dobrym rozwiązaniem są ekrany z rozdzielczością 4K, co pozwala zmieścić na nich nawet do 60% więcej informacji niż na monitorze z rozdzielczością Full HD. Dla komfortu oglądania oraz optymalnego wykorzystania wolnego miejsca na ścianie, dobrze też sprawdzić, czy urządzenie można zamontować w pionie lub poziomie. Inne przydatne funkcjonalności to między innymi:
- ekran IPS – ceniony za szerokie kąty widzenia oraz bardzo wierne odwzorowanie naturalnych kolorów;
- wbudowane głośniki – niezwykle przydatne, gdy używamy monitora do prowadzenia spotkań online;
- system Android – pozwalający na instalację dedykowanych aplikacji, co znacznie ułatwia pracę;
- funkcja FailOver, która automatycznie wykrywa źródło sygnału, dzięki czemu treści mogą być zawsze wyświetlane na monitorze.
Jak widać, profesjonalne monitory wielkoformatowe mogą pełnić wiele funkcji. To nie tylko sprawdzony nośnik treści, ale też nowoczesne narzędzie marketingowe. Sprawia to, że są wręcz niezastąpione w wielu miejscach, a ich dopasowanie do specyfiki obiektu jest bardzo ważne. Dobrze zatem sprawdzić wcześniej kilka najważniejszych parametrów, jak chociażby przekątna ekranu, rozdzielczość albo dodatkowe funkcje, wpływające na komfort obsługi.
Monitor wielkoformatowy może nam znacznie pomóc w prowadzeniu biznesu, ułatwia komunikację i zwiększa atrakcyjność prowadzenia spotkać na odległość.
Norbert jest doświadczonym redaktorem specjalizującym się w tematyce ekonomii, finansów i zarządzania. Pasjonuje się analizą rynków finansowych oraz nowoczesnymi strategiami biznesowymi. Prywatnie miłośnik literatury ekonomicznej i aktywnego stylu życia, lubiący dzielić się wiedzą i inspirować innych do świadomego zarządzania swoimi finansami.
Dodaj komentarz