agencja marketingowa

Jak technicznie ustawić swoją pracę, aby osiągnąć 100% efektywności?

Każdy przedsiębiorca zakładał firmę, aby mieć więcej czasu, aby pozbyć się ograniczającego kieratu wyznaczanego przez znienawidzoną ramę 9–17. Rzeczywistość prowadzenia firmy okazała się bardzo bolesna. Rama 9–17 przerodziła się w pracę praktycznie 24/7. W jaki sposób wynagrodzić sobie tę całodobową tyradę? Może warto zwiększyć efektywność swojej pracy? 

W tym artykule pokażę narzędzia, których aktualnie używamy w agencji marketingowej WBIZNES do tego, aby z każdej przepracowanej godziny wyciskać dwie.

Uważam, że najwyższą efektywność osiąga się w pracy w biurze, gdzie większość bodźców jest wyłączona. W żadnej restauracji, samolocie, czy nawet taksówce, nie osiągnie się 100% produktywności. 

Możliwość doświadczania, możliwość uatrakcyjniania miejsca pracy niekonicznie przekłada się na poprawę wyników w pracy. Zazwyczaj jest wręcz odwrotnie. Ilość rozpraszaczy w nowym środowisku rośnie lawinowo. Trzeba sobie z nimi umieć poradzić. Im mniej rzeczy na biurku i rozpraszaczy w okolicy, tym łatwiej się skupić. 

Czym według mnie jest produktywność?

To umiejętność skupienia się na konkretnym zadaniu, pracy nad nim bez przerywania, co prowadzi do jego najszybszego ukończenia bez rezygnowania z wymaganej jakości.

Ważne pytania, które warto sobie zadać, aby ustawić swoją pracę:

  1. Czego musisz robić więcej, bo to daje Ci najwięcej?
  2. Czego możesz robi mniej, bo nie wszystko jest tak samo warte inwestowania czasu?
  3. Co możesz zmienić w dotychczasowej pracy, bo dotychczasowy model ulegnie znacznej modyfikacji?
  4. Z czego musisz zrezygnować, bo nie dasz radę zrobić własnoręcznie tyle zadań, co wcześniej?

Główne założenia efektywnej pracy:

  • wszystko musi odbywać się elektronicznie
  • wszystko musi być zaplanowane
  • wszystko musi mieć swoje procedury
  • 90% pracy trzeba oddelegować
  • umiejętność odcięcia się od otoczenia jest absolutnie niezbędna

Praca koncepcyjna lubi pióro, kremowe kartki, kawę, ale u mnie taka forma jest bardziej formą nagrody, urozmaicenia niż standardowym trybem działania. A szkoda. Dzisiaj notes to dla mnie skarbnica ciekawych pomysłów, a także ciekawostek i ważnych metafor, sentencji i historii. 

Wspominam o tym drugi raz, ponieważ było to dla mnie duże wyrzeczenie. Finalnie, efektywność wzięła górę nad przyjemnością i teraz agencja marketingowa WBIZNES rośnie, jak na drożdżach.

  • Skorzystaj z dwóch ekranów. Szczególnie istotne, gdy kopiujesz i przetwarzasz sporo informacji.
  • Umieść górną krawędź ekranu na wysokości linii wzroku. W ten sposób odciążysz odcinek szyjny kręgosłupa. To szczególnie istotne w trakcie długich sesji przed ekranem komputera.
  • Nie oszczędzaj pieniędzy na aplikacjach, które oszczędzają Twój czas. Pieniądze odrobisz, czasu nie odzyskasz.
  • Zamiast przetrzymywać dokumenty w segregatorów skanuj wszystko, używając aplikacji np. Scanable lub Scanbot Scanner App.
  • Zainwestuj w najszybszy internet, jaki tylko możesz mieć w swojej lokalizacji. Różnice w abonamentach są na tyle niewielkie, więc zainwestowane pieniądze zwrócą się po pierwszej godzinie efektywnej pracy.
  • Korzystaj z wiedzy innych osób. Ktoś 5 lat dochodził do wniosków, które zebrał w 5 minutowym artykule / wideo / nagraniu mp3.
  1. Zacznij zapisywać wszystkie rzeczy, które masz do zrobienia na liście to-do. Możesz zacząć od kartki papieru, natomiast idealnie, aby od razu była to aplikacja np. ClickUp.
  2. Sprzedaj / oddaj telewizor.
  3. Przestań oglądać seriale.
  4. Zacznij uprawiać sport. Wysiłek restartuje umysł i układa myśli.

Dalej twierdzisz, że nic się nie zmieniło i nie ma czasu? To tylko oznacza, że może warto zastanowić się nad priorytetami, a może nad… sensownością prowadzonych dotychczas działań. Potem może się okazać, że ciśniesz, pracujesz, karczujesz las zadań, ale niestety “to nie ten las, który powinien być wykarczowany”.

Drogi czytelniku, do zastanowienia, do przeczytania – zostawiam Cię z tym! A jeśli chcesz podnieść efektywność działań promocyjnych, to zapraszam do agencji marketingowej WBIZNES, gdzie zajmiemy się tym za Ciebie.

Autor: Wojciech Bizub

Ocena artykułu
Kliknij żeby ocenić artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Norbert jest doświadczonym redaktorem specjalizującym się w tematyce ekonomii, finansów i zarządzania. Pasjonuje się analizą rynków finansowych oraz nowoczesnymi strategiami biznesowymi. Prywatnie miłośnik literatury ekonomicznej i aktywnego stylu życia, lubiący dzielić się wiedzą i inspirować innych do świadomego zarządzania swoimi finansami.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *